Branding
Branding
Το brand είναι κάτι που συζητούν κάτι που αισθάνονται ή κάτι που σκέφτονται οι άνθρωποι σε σχέση με μια επιχείρηση, οργανισμό, προϊόν ή υπηρεσία. Είναι ένα σύνολο ψυχικών και βιωματικών ενώσεων που συνδυαζόμενα διηγούνται το παρελθόν το παρόν και το μέλλον. To branding είναι εξαιρετικά σημαντικό λόγω της συνολικής επίδρασης που έχει στην επιχείρηση. Αλλάζει τον τρόπο με τον οποίο οι καταναλωτές αντιλαμβάνονται το brand σας (της φίρμας σας), οδηγεί σε νέες επιχειρηματικές ευκαιρίες και αυξάνει την αναγνωρισιμότητα. Δημιουργεί κλίμα εμπιστοσύνης στο εσωτερικό της αγοράς και βελτιώνει την ικανοποίηση με ταυτόχρονη αίσθηση υπερηφάνειας για τους εργαζόμενους.
Όταν μια επιχείρηση βρίσκεται στα πρώτα στάδια λειτουργίας της αντιμετωπίζει αρκετές προκλήσεις. Μία εκ των σημαντικότερων, είναι το πώς θα σχεδιάσει το brand identity (ταυτότητά) της ή σε ορισμένες περιπτώσεις να επανασχεδιάσει το εταιρικό προφίλ της.
Περιουσιακά στοιχεία ενός Brand:
- Όνομα, slogan, σύνθημα, χρώμα, ήχος, σχήμα, σύμβολο ή σχέδιο
- Κάποια ποιοτική ένδειξη που δεν καταγράφεται συνειδητά ή περνάει απαρατήρητη (π.χ. εγγύηση ενός προϊόντος)
- Φήμη
- Αλληλεξαρτώμενες σκέψεις και συναισθήματα
- Κάποιος κοινωνικός δείκτης (status)
